רח' הירדן 91, רמת גן

טיפולי שיניים לילדים

טיפולי שיניים לילדים – חשוב מאוד להקפיד !

היגיינת השיניים, בדומה להיגיינה כללית, מהווה אספקט חשוב בתהליך הלמידה החברתית של תינוקות וילדים. השמירה על ניקיון השיניים היא פעולה שילדים נדרשים לתרגלה מדי בוקר ומדי ערב. הקניית הרגלי צחצוח שיניים היא אחת המטלות הפונדמנטליות שעלינו ללמד את ילדינו.

חלק מתהליך זה כולל גם ביקור תקופתי אצל רופא שיניים לילדים. הביקור הראשון צריך להתרחש עם בקיעת השן הראשונה, בין גיל חצי שנה לשנה. רופא השיניים יבדוק את התינוק בדיקה ראשונית, וידריך את ההורים כיצד להמשיך ולפעול על מנת להטמיע את הרגלי היגיינת השיניים אצל ילדם.

איטומי חריצים פעולה מניעתית אצל ילדים

אחת הפעולות המניעתיות הפופולריות ביותר, הן עבור ילדים והן אצל מבוגרים, מתמקדת בחריצים הממוקמים בשיניים האחוריות. מבנה השיניים האחוריות מתאפיין בשטח פנים מחורץ, שאינו חלק, ומאפשר לשיירי אוכל להיתקע ב- "גומחות" אלו. שילוב של שאריות מזון עםצחצוח שיניים לקוי עלול להתפתח לכדי עששת.

איטום החריצים באמצעות חומר מיוחד, שהופך את שטח הפנים לחלק ולכן לא רגיש לעששת הוא טיפול מהיר, לא פולשני וקל. הטיפול מתבצע על פי הצורך והוא עמיד לתקופה ארוכה.

טיפול שורש לשיני חלב אצל ילדים (פולפוטומי)

לעתים מתפתחת עששת חמורה בשן, המחייבת טיפול משמעותי.

העששת עשויה ליצור רגישות גבוהה לחום וקור, ומחייבת התערבות שמשמעותה טיפול שורש חלקי.

במקרה זה מתבצעת הסרה של ה- "מוך", ובמקומו מהדקים לשן חומר מיוחד שנועד לשמור עליה מפני הצטברות נוספת של עששת, ולאפשר תפקוד רגיל.

טיפולי שיניים לילדים מאופיינים באחוזי הצלחה גבוהים, ומשמשים כפתרון יעיל במקרים בהם הנזק לשן משמעותי ומחייב שחזור חלקי.

כתר טרומי זמני לשן חלב אצל ילדים

כאשר נוצרת סיטואציה של עששת נרחבת ברחבי השן, כותרת השן עצמה נהרסת ודפנות השן אינן מסוגלות לתמוך בפתרונות אחרים, כגון סתימה גדולה.

במקרה כזה, וכן במצב של ביצוע תהליך פולפוטומי המתואר לעיל, יש צורך להרכיב על פני השן כתר טרומי. מדובר במעין כתר זמני, שנועד לתמוך בשן החלב עד לנפילתה והחלפתה בשן הקבועה.

הכתר מודבק לכותרת שן החלב ואין סכנה או הפרעה כלשהיא לבקיעת השן הקבועה.

אורך חייו של הכתר הטרומי הוא ארוך באופן משמעותי מזה של כל סתימה אחרת, כמעט כפול, ומהווה אחד הפתרונות המומלצים ביותר במצב של עששת חמורה.

טיפול בשיני חלב, טיפולי שיניים לילדים

הפתרונות שלעיל עוסקים בטיפולי שיניים עבור שיני חלב. על אף ששיניים אלו נושרות בסופו של דבר ומפנות את החלל לבקיעתן של שיני קבע, קיימת חשיבות רבה לטיפול בהן.

שיני החלב תופסות את מקומן של שיני הקבע. נשירתה בטרם עת של שן חלב עשויה לגרום לצמיחה של שן קבע בזווית שאינה אופטימאלית, ובעקבות כך גדל הסיכון ליישור שיניים בעתיד.

כמו-כן, עששת חמורה עלולה אף לפגוע בניצני השן הקבועה, דבר חמור כשלעצמו.

לסיכום, חשוב להיות ערניים ולהקפיד על חינוך ילדינו לשמירה על היגיינת פה מיטבית. יחד עם זאת, רפואת שיניים לילדים התקדמה במידה ניכרת, ומאפשרת טיפול הולם את צרכיו של המטופל, בין אם ילד ובין אם מבוגר.

טיפול בחבלות דנטליות

ילדים בגיל הרך ובגיל בית הספר נוטים להיפצע בגופם ואף בפיהם, כתוצאה מתאונות או נפילות אשר נגרמות מחוסר תשומת לב או פזיזות.

בשל השלב הקריטי של שיני הילדים בגילאים אלה, חשוב מאוד לבדוק ולטפל במידת הצורך בשיניים (הדעה הרווחת היא, כי מכיוון שאלה שיני חלב שיתחלפו בעתיד, אין חובה לטפל), אחרת פגיעה בהווה תשליל עלך מצב השיניים בעתיד.

Translate »