רח' הירדן 91, רמת גן

מניעת עששת בשיניים

צחצוח שיניים למניעת עששת ולבריאות השן

חשוב לצחצח שיניים שלוש פעמים ביום לפחות, ולהקפיד לעשות זאת לפני השינה. חשוב לנקות בין הסמכים וסביבם. אם אתם יכולים, צחצחו אחרי כל ארוחה, ואם לא –שימוש בשטיפות פה המכילות פלואוריד או לכל הפחות שטיפה עם מים, עדיפות מכלום.

אתם יודעים כיצד לצחצח כראוי?

כדאי להשתמש במברשת שיניים רכה, כזו שתשמור על החניכיים. לאחר שהנחתם משחה על המברשת, חשוב שתעברו על כל השיניים ושתעשו זאת מסודר ויסודי:

  • תתחילו בלסת התחתונה, מצד ימין, בשן האחורית ביותר. צחצחו כל פעם זוג שיניים והתקדמו עד לשן האחרונה בצד שמאל. עיברו באותה שן לצד הפנימי שלה וגם כאן צחצחו ביסודיות כל זוג שיניים, עד שתגיעו לקצה הצד הימני.
  • את אותו הדבר חשוב לעשות גם בלסת העליונה, ולאחר מכן לצחצח את המשטחים של לעיסת המזון. אם קיבלתם המלצה על מברשת שיניים חשמלית, יש לצחצח כל שן בנפרד. בכל מקרה, בקשו הדגמה במרפאה שלכם כיצד יש לצחצח שיניים בטכניקה הטובה ביותר.
  • להשתמש בשטיפות פה עם פלואוריד ובמשחות שיניים – הפלאוריד עוזר לבניית השן ולחיזוק הזגוגית של השן. הרופא יכול להמליץ לכם גם על פלואוריד בצורת ג'ל או לכה.

שמירה על השיניים ע"י ניקוי

קיסמים מעץ או פלסטיק, מחוט דנטאלי ומברשות שונות (פרוקסה-בראש, אינטרספייס) יכולים בהחלט לעזור לכם עם ניקוי בין השיניים. כשאתם נמצאים בעיצומו של טיפול אורתודונטי, שימוש יומיומי באחד העזרים הללו מומלץ מאד. בקשו הדרכה לשימוש בעזרים מן האורתודנט או השיננית, כאשר הסמכים בפה.

ביקורות תקופתיות אצל השיננית ורופא השיניים – ביקורת תקופתית אצל רופא השיניים והשיננית משמעותיים ביותר לשמירת ההיגיינה שלכם. השיננית מסיימת בסילוק אבנית מהשיניים, וחשוב להקפיד על כך.

חוסר שמירה על היגיינת הפה יביא תוצאות לא נעימות בשלב ראשון כגון ריח רע מהפה, ונזקים משמעותיים יותר בעתיד: נגעים טרום עששתיים (דקלציפיקציה), עששת, דלקת חניכיים וספיגת העצם התומכת בשיניים, במקרים קיצוניים.

החיוך שחלמת עליו נמצא בהישג ידך, אם תשמור על היגיינת השיניים. ביום בו יוסר המכשיר, תראה שהשתלם להתאמץ, להתמיד ולשמור על ניקיון הפה! אם לא תקפיד על שמירת היגיינת הפה, עשוי הטיפול האורתודונטי להפסיק באמצע, וזהו גזר דין אליו לא תרצה להגיע.

Translate »